Пам'ятка для екіпажу


Командна робота
  • Капітан завжди правий: беззаперечно виконуємо його команди. В разі потреби потім, на березі, один на один, можна обговорити доцільність, правильність та інші питання.
  • Капітан несе повну відповідальність за здоров'я і життя екіпажу, а також за цілість та справність яхти. Тому він має право і зобов'язаний корегувати маршрут та графік пересування з міркувань безпеки при зміні або погіршенні погоди. При сильному вітрі та/або хвилюванні він може відкласти вихід із захищеного місця (порту, марини, бухти) або навпаки — вирішити не наближатися до землі. Варто розуміти, що такі рішення — не забаганка, а реакція на обставини непереборної сили.
  • Капітану потрібна допомога команди при швартуванні, постановці і знятті з якоря, підняття/прибиранні вітрил.
  • Члени команди, що виконують певні дії під час операцій  швартування/відшвартування, постановки і зняття з якоря, підняття/прибирання вітрил, керування судном та вітрилами — гучно вголос повторюють отриману команду і доповідають про виконання будь якої команди негайно після здійснення операції або одразу після переконання в тому, що операцію здійснити неможливо.
  • В разі виявлення будь-ким будь-яких технічних або побутових проблем, ушкоджень обладнання, загрози пожежі, загрози зіткнення з іншим судном або пловучим предметом, проблем зі здоров'ям — негайно повідомити капітану.
  • Під час швартування/відшвартування, постановки і зняття з якоря, підняття/прибирання вітрил зайві розмови заборонені. Спілкування відбувається виключно по справам і лише тими особами, які задіяні в робочих процесах.
  • Капітан має право обмежити або взагалі заборонити вживання алкоголю на борту, якщо це тягне загрозу безпеці екіпажу. У разі непокори — аж до висадки на берег у найближчому порту та закінчення круїзу (не компенсується).
  • За замовчуванням капітан з радістю бере на себе і обов'язки кока. В разі неможливості для нього відволікатися — команда самостійно готує їжу на борту (вахта згідно з чергою — приготування, сервіровка, прибирання та миття посуду) або відвідує ресторани на березі — по домовленості між собою. Сервіровкою, прибиранням та миттям посуду капітан не займаєтся.
  • Капітана потрібно годувати. Якщо обід/вечеря в ресторані і немає бажання запрошувати капітана з собою, в холодильнику мусить бути їжа для капітана.
  • Команда стежить за чистотою і порядком на борту, камбузі, кают-компанії, гальюні і своїх каютах. На стоянках, після закінчення заправки прісною водою, якщо є можливість, миє палубу і кокпіт, перед виходом утилізує і виносить сміття на берег.

Безпека на борту
  • Капітан, проводячи інструктаж перед першим виходом в море, видає кожному члену екіпажу рятувальний жилет. Жилети слід підігнати під себе, і зберігати в своїх каютах в швидко доступному місці.
  • Під час руху вночі, незалежно від погоди, екіпаж несе вахти в рятувальних жилетах і страхувальних пасках, що мусять бути пристебнутими до міцних нерухомих елементів обладнання у кокпіті.
  • Екіпаж одягає рятувальні жилети на першу вимогу капітана. Така вимога означає лише те, що капітан вважає небезпечним знаходження у кокпіті без страхувальних засобів при наявних погодних умовах. Don't panic!
  • Якщо в екіпажі є діти менше 5 років, на леєрне огородження замовляється спеціальна сітка за рахунок їх батьків.
  • Під час руху яхти, незалежно від погоди і часу доби, діти до 12 років в кокпіті знаходяться виключно в рятувальних жилетах.

Пожежна безпека
  • Куріння на борту дозволено виключно на найдальшому краю (носі або кормі) підвітреного борту — для безпеки і щоб не створювати дискомфорт для не курящих членів команди.
  • Всі члени екіпажу мусять знати, де знаходяться:
- вогнегасники і правила їх використання;
- місце розташування вентилів, що перекривають подачу газу до плити;
  • Під час приготування їжі під час руху яхти посуд на плиті мусить бути закріпленим. Під час сильної хитавиці або великому бічному крені краще утриматися від приготування. Рекомендовано вдягати довгі штани і закрите взуття при користуванні плитою для захисту при перекиданні гарячих рідин.

Користування туалетами
  • Капітан розповість і покаже як правильно користуватися туалетом. Неправильне використання може призвести до поломки або засмічення туалету, а при деяких несправностях і до затоплення човна. Правило: через туалет проходить тільки те, що пройшло через рот. Туалетний папір та засоби гігієни збираються в пакети під умивальником і на стоянках утилізуються разом зі сміттям.
  • Морський закон: хто засмітив туалет, той його і прочищає.
  • Хлопці на яхті ходять по маленькому сидячи (безпечно і гігієнічно).
  • Прокачними туалетами дозволяється користуватися не ближче 2-х миль від берега. В диких бухтах, біля пляжів, при купанні членів команди, на стоянках в портах і маринах туалетами користуватися заборонено, якщо на яхті не встановлені фекальні баки (waste tank).

Навколишнє середовище
  • При переходах неподалік берега за борт нічого не викидається, все сміття збирається в пакети і виноситься в портах (маринах).
  • Сміття сортується на органічне (харчові відходи) та неорганічне (пластик, метал, скло).
  • При тривалих переходах далеко від берега органічні відходи з дозволу капітана можна викидати за борт.
  • Пластик, пакети, недопалки категорично заборонено викидати за борт. У деяких країнах штраф за викинуту за борт пляшку може сягати 10000 євро.

Традиційні правила яхтового етикету
  • Взаємодопомога і недоторканність приватного життя — фундамент яхтового етикету;
  • Допомога тим, хто її потребує або потрапив у біду — найважливіше правило. Тут немає рангів, всі рівні. Адже сьогодні ти допоміг комусь, а завтра допоможуть тобі.
  • Капітан завжди правий;
  • Якщо капітан не правий — дивись вище;
  • Увійти на чуже судно можна тільки з дозволу його капітана;
  • Зайшов на свою яхту — скинь взуття або перевзуйся у взуття тільки для яхти;
  • Зайшов на чужу яхту — скинь взуття або витри ноги;
  • Не влаштовувати надто гучних вечірок на борту яхти, якщо поблизу є інші човни: звук над водою розлітається геть далеко;
  • Не заглядати у відкриті люки і ілюмінатори чужих яхт;
  • Поважати власників місцевих човнів, ставитися дбайливо до їх власності і причалів;
  • Завжди питати дозволу, якщо треба пришвартуватися до борту іншого судна;
  • Знижувати швидкість при обгоні іншої яхти, човна. Намагатися не створювати зайвої хвилі неподалік іншого борту;
  • Не кидати сміття за борт.

Немає коментарів:

Дописати коментар